تهران و سمنان در صدر استان‌های کم‌بارش ایران | وضعیت دمایی و بارشی کشور در خرداد ۱۴۰۳ کمک به بیماران خاص و معلولان، قاتل را از پای چوبه دار نجات داد ۳۲ فقره سرقت کابل برق در شهرک غرب مشهد کشف شد (۵ خرداد ۱۴۰۳) درگیری بر سر جای پارک باعث مرگ مرد ۶۰ ساله شد زلزله، آبدانان ایلام را لرزاند (۵ خرداد ۱۴۰۳) اختصاص خط ۶ سامانه ۱۹۰ به طرح جوانی جمعیت مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در بلوار جانباز مشهد (۵ خرداد ۱۴۰۳) طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز آغاز شد شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور است ۱۰۰ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته! تلاش آتش‌نشانان سه ایستگاه برای مهار آتش در یک واحد مسکونی سارقان ۱۰ میلیارد ریال طلا در سبزوار دستگیر شدند (۵ خرداد ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: قیمت دخانیات در ایران بسیار پایین است قلیان اکسیژن چیست و چه تاثیری بر بدن می‌گذارد؟ ربودن مسافر جوان به‌خاطر تسویه‌حساب مالی در غرب تهران! رمزگشایی ۳۳۰ فقره سرقت در مشهد اسکان رایگان ۷ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد در مشهد
سرخط خبرها

مشهد هرساله میزبان بیش از ۱۳۶ گونه از انواع پرندگان است

  • کد خبر: ۲۰۶۸۴۸
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
مشهد هرساله میزبان بیش از ۱۳۶ گونه از انواع پرندگان است
مدیرکل بهبود محیط زیست شهری گفت: مشهد هرساله میزبان بیش از ۱۳۶ گونه از انواع پرندگان است و مدیریت شهری برای حمایت از پرندگان و تنوع زیستی آن‌ها اقدامات زیادی را در دستورکار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حامد فیض الهی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حمایت از پرندگان در محیط شهری اظهار کرد: استان خراسان رضوی و شهر مشهد همه ساله در فصول سرد میزبان پرندگانی است که از کشور‌های شمالی به مناطق گرم‌تر کوچ می‌کنند، از طرفی با توجه به اینکه فعالیت‌های شهری باعث گرم شدن شهر‌ها نسبت به مناطق اطراف می‌شود، همزمان با سرد شدن هوا پرندگان زیادی از محیط اطراف به بوستان‌ها و فضای سبز شهر‌ها جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهر مشهد میزبان بیش از ۱۳۶ گونه از انواع پرندگان است که از این تعداد ۶۷ درصد آن‌ها مهاجر اعم از مهاجر زمستان‌گذران، تابستان‌گذران و عبوری هستند، تصریح کرد: حضور پرندگان فرصت مناسبی در اختیار مدیریت شهری قرار داده تا از خدمات اکولوژیک پرندگان در کاهش استفاده از سموم نباتی در نگهداری فضای سبز شهری استفاده حداکثری نماید.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد افزود: بر همین اساس از سال ۱۳۹۸ مطالعات پروژه حمایت از پرندگان آغاز و مباحثی همچون طراحی فضای سبز سازگار، ایجاد زیرساخت‌ها و سازه‌های حمایت از پرندگان مورد بررسی قرار گرفته که ماحصل آن، تدوین دستورالعمل‌های آموزشی حمایت از پرندگان، نصب ۲۵۰۰ آشیانه دست‌ساز بر روی درختان برخی بوستان‌های سطح شهر، ساخت و جانمایی بیش از ۳۲۰ آبخوری پرندگان، ساخت بیش از ۳۸۰ عدد دانه‌خوری پرندگان، جانمایی و استقرار آن‌ها در سطح مناطق ۱۳ گانه بوده است؛ تنها در فصل پاییز و زمستان امسال بیش از ۱۷۲ سازه حمایت از پرندگان مرمت شده است.

فیض الهی همچنین احداث پایگاه اجرایی حمایت از پرندگان شهری با مشارکت و همکاری منطقه ۹ را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه برشمرد که فضای مناسبی برای انجام فعالیت‌های تخصصی بر روی پرندگان شهری و تقویت کنترل بیولوژیک آفات فضای سبز شهری فراهم کرده است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های شهروندی برای سطوح مختلف سنی و اجتماعی و ایجاد گالری موزه پرندگان شهر مشهد برای استفاده شهروندان از دیگرفعالیت‌های در حال انجام این پایگاه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->